piątek, 9 marca 2012

Ovomaltine / Ovaltine

W Niemczech Ovomaltine, w Anglii Ovaltine, w Polsce - mimo że "komuna" minęła - niedostępne w normalnych sklepach. Nasza rodzinna przygoda z Ovomaltine'ą sięga tych właśnie głodnych czasów, kiedy to Ciocia przysyłała ją z Niemiec, wraz z innymi cudeńkami Zachodu, przez lata uszczęśliwiając nasze dziecięce szare życie. I ponad 20 lat później natknęłam się na Ovomaltine'ę w Kuchniach Świata. Opakowania nie pamiętałam, ale nazwę owszem. I kiedy w domu zanurzyłam już calkiem dorosły palec w znajomo pachnącym proszku, miałam wrażenie, że odbywam podróż w czasie. I wszystkie emocje towarzyszące ciocinym paczkom wróciły. Ależ to były szaleńczo szczęśliwe chwile...

Ovomaltive, czy Ovaltine to napój słodowy nie tylko dla dzieci; z witaminami i błonnikiem. Pija się go z mlekiem, albo z wodą, przygotowując jak kakao rozpuszczalne. Jest smaczny i zdrowy. A dla mnie, prócz wartości odżywczych, ma jeszcze całkiem inne wartości. Ciociu - dziękuję.


1 komentarz:

  1. Ja też podobnie pamiętam, chyba z Pewexu...
    leszkocieszyniok

    OdpowiedzUsuń

Wypowiedz się! Zachęcam gorąco :)